Thailandssemester

« 2009-01-14 / 20:27:51 kategori: Allmänt »

Näst på tur väntar det efterlängtade programmet "semestersvenskar" klockan 20.00 där vi får följa några som befinner sig i svenskarnas paradisland, Thailand och visar oss runt där på olika ställen! (När inlägget är uppdaterat så har klockan förmodligen passerat 20.00, men då är det bara att slå på kanal 4!)


Jag tyckte att programmet lät intressant! Det kan få en på andra tankar. Kanske visa oss olika sevärdigheter och annat underbart som man själv inte själv har tänkt att utforska! ...Och min familj som är sugna på att åka till Thailand en andra gång!

Jag och Melina var ju bara 5 och 4 år gamla den senaste gången vi var där! Lilla Leia som själv snart är 5 år, har inte ens varit där! Så vi har inte så många minnen kvar sen dess.. det enda jag kommer ihåg, är att jag träffade min första "kärlek" där, haha. Inte kommer jag ihåg vad han heter, men han var svensk i alla fall och jag har några bilder på när vi dansade!

Det är något speciellt med just Thailand! Det är bara så! Man missar något om man inte får se hur vackert det egentligen är där! Samma gäller USA. Jag har bestämt mig att få uppleva någon delstat där någon gång i livet! Men vem, det vet jag inte, men med någon i alla fall! :) Så vi har inte så många minnen kvar sen dess.. det enda jag kommer ihåg, är att jag träffade min första "kärlek" där, haha. Inte kommer jag ihåg vad han heter, men han var svensk i alla fall och jag har någon bild på när vi dansade!
 

Jag(till vänster) och Melina älskade våra småflätor i alla fall! Här är vi på hotellrummet, vintern 98-99.
Hihi, så man skrattar när man ser de här bilderna! Titta bara våra kläder!! Men man får tänka att det var 10 år sedan som bilden togs.. ;)


Ser det inte helt underbart ut? :) I bakrunden får man se härliga palmer och jag(som puttar på fart), min "kill"kompis och Melina som sitter i hängmattan med hennes lekkamrat (hans lillebror)    =)



Jaja, här blev det lite underhållning på restaurangen i Thailand i alla fall :)

Titta nu på programmet, så kommer ni som inte har varit där,förhoppningsvis få en inblick över hur fantastiskt det är i Thailand! :)

Hoppas att ni får en trevlig kväll!

Kram på er!

         
TESS
    

sv: Tack så mycket! Ja, jag har gjort den. Fast det är ju en parafras av en annan tavla (jag har målat av en tavla men ändrat lite på den). :)



Ja, men alltså omvårdnad är så himla kul! Man lär sig så mycket och utvecklas otroligt. Det är ju väldigt bra för vi har praktik i fem veckor varje år, så då får man ju en fot in på arbetsmarknaden. Man måste ju inte studera vidare, man blir ju färdig undersköterska och personlig assistent. Jag visste inte heller om jag ville plugga vidare, tyckte inte så mycket om skolan innan. Men nu älskar jag skolan, kommer att fortsätta plugga till sjuksköterska. Så vem vet, du kanske ändrar uppfattning du också! ;) Men ett tips, tänk inte på att du itne vill plugga, utan vad du verkligen vill arbeta med, du kommer ju troligen att arbeta med det resten av ditt liv..



Mitt problem är bara att jag älskar omvårdnadslektionerna, men har blivit tveksam på ifall jag vill arbeta inom vården. Därför är omvårdnad ltie dåligt, för det finns typ inget annat man kan bli. Men om du vet att du vill arbeta i vården så borde du absolut välja det! Man blir ju nästan garanterad jobb efter gymnasiet också.



Oj, nu blev det här ltie långt, haha, men hoppas att jag har hjälpt dig ltie iaf ;) Något annat du undrar? Vilken stad bor du i förresten?


    
2009-01-14 @ 22:16:04           URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: