Dag 1, nu borjar resedagboken fran Thailand!

« 2009-02-23 / 13:22:04 kategori: Allmänt »

(Pa bilden ar min nya favoritdrink som jag just nu bara alskar, namligen Cocosdrink som serveras i en stor cocosnot! Haftigt tycker jag!)

SAWADDI KA - God kvall! (mitt nylarda thailandska ord) Som ni sakert anar, sa finns det varken a, a eller o har! =) Men jag hoppas att det inte ar till besvar =)


Nu ar vi antligen i Thailand och det ar helt underbart! Resan var dock jobbig da man inte satt bekvamt och hade svart att sova nar det inte var morkt pa flygplanet! Men det var absolut vart besvaret! Nu har vi tre underbara och heta veckor att se fram emot! Just nu sitter jag i varat nyhyrda hus (som har en dator =) som vi fick tillgang till idag! Kanns skont att fa vara lite for oss sjalva nagra dagar! Vi blir kvar har i nio dagar om jag minns ratt och sedan kommer vi att agna resten av semestern pa en massa olika oar! Igar nar vi kom fram till Phukets flygplats var vi valdigt trotta och la oss tidigt for att kunna stalla om rutinerna snabbt och vi sov da pa ett hotell och jag tankte visa lite bilder darifran! =)


Dag 1,
Nu ar vi i Thailand!

Pa bilden, mamma, Leia och Melina pa restaurangen nar vi nyss hade anlandit till Phuket! Den tuffa flygturen firade vi med lite drinkar och god mat!


Till middag tog jag givetvis den efterlangtade nudelratten med kyckling! Alla gronsaker och allt smakar sa frascht har jamfort med Sveriges thairestauranger tycker jag! =)

Vi gick sedan och la oss redan kl. 20.30 thailansk tid (Thailandsk tid ar 6 timmar fore oss) pa hotellrummet for att orka ga upp dagen efter! Sa har sag det ut pa min sang =)



Sa har sag vart hotell ut! Fastan vi endast var dar i en dag, uppskattades det av oss alla, men kandes alldeles forsveskat for var smak! =) Vi bodde mest i poolen da varmen i dag var ca 38 grader varmt plus en stekande sol! Redan har vi nastan brant oss, haha!

Dag 2, Pa stranden

I den heta varmen pa den varma beachen, satt det som en smack med en iskall vattenmelondrink! Ser det inte harligt ut? (=


Nu har vi antligen kommit fram till vart efterlangtade hus! Det forsta Leia gjorde, var att slanga sig i poolen som just nu ags av oss! =)


Har ar stolta Leia med sina nygjorda flator! =)


Har star jag som precis ska ta mig ett svalkande doppi poolen!



Melina utanfor huset! Hon nojde sig med att lasa en bok och sola sig nar vi kom fram! =) (Mer bilder pa huset, vantas senare!)


Jag med solbranda axlar ! Smorjde anda in mig med solskyddsfaktor 30! Far inte vara for ivrig med solen, vi kommer ju faktiskt att vara har i tre hela veckor till ! =)

Efter att ha suttit har och laddat over en massa bilder till denna dator, maste jag ga in i duschen och fixa i ordning mig for att sedan ga med resten av familjen till nagon restaurang i narheten och ata middag. Klockan ar ju faktiskt drygt 19.00  i thailandsk tid! Later kanske konstigt for er, haha! Vi ses i morgon igen och ha det sa jattebra dar  hemma i Sverige! An sa lange vill jag inte aka tillbaka till Sverige =) Jag alskar Thailand!

PS! Till mina bloggvanner, slakt och andra vanner, vore jatteroligt om ni kunde skriva en kommentar! Vill se hur ni uppfattar min resa i Thailand =)

Puss&kram, LA GAWN - Adjo =)


         
Anonym
    

Hej fanny det ser jätte mysigt ut och hoppas ni har det roligt och skönt.. Här i slona har det kommit jätte mycket snö så att man knappt kommer ut genom dörren.. För hoppningsvis kommer du hem med solen så allt försvinner... I dag fick jag min tandställning och är jag inte jätte glad över :( Det känns jätte jobbigt och konstigt... Det skaver och är helt enkelt jobbigt.... Du har nog inget att längta efter :P.... Ha det gott.. Ser frammemot att få läsa din resedagbok :)


    
2009-02-23 @ 15:35:55          
         
Felicia
    

Ville bara säga att det var Felicia i Solna :)


    
2009-02-23 @ 15:37:26          
         
Fanny
    

SV till Felicia >Vad roligt att du skriver tillbaka! =) Sjalv kom jag nyss hem efter att ha atit banana panncake och middag pa en av restaurangerna har i narheten! Det ar faktiskt valdigt morkt nu har ute sa har dags (kl ar nu ca 22.30), men mysigt! Och givetvis varmt! Att det har kommit sa mycket sno hemma! Hoppas att det kanns battre med din tandstallning snart! Det ar nog bara ovant den forsta tiden sa min tandlakare i alla fall! =)



Vad roligt att du vill lasa min resedagbok! =)Da kan vi ju forstas ha bra kontakt med varandra trots att vi ar sa langt ifran varandra! =) Vi hors snart! Sjalv ska jag nog ta och lagga mig om en stund! Manga kramar fran Thailand =)


    
2009-02-23 @ 16:30:13           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Anna
    

åhh va härliga bilder



japp ja har varit i thailand :)


    
2009-02-23 @ 17:08:05           URL: http://pannas.blogg.se/
         
Anna
    

åhh va härliga bilder



japp ja har varit i thailand :)


    
2009-02-23 @ 17:08:05           URL: http://pannas.blogg.se/
         
Anna
    

åhh va härliga bilder



japp ja har varit i thailand :)


    
2009-02-23 @ 17:08:07           URL: http://pannas.blogg.se/
         
Anna
    

thailand är bäst saknar alla kvällsdopp :)


    
2009-02-23 @ 17:19:53           URL: http://pannas.blogg.se/
         
EllaMarie, 15 år och gravid med tvillingar
    

Vad roligt! Ha det så bra :)


    
2009-02-23 @ 18:05:37           URL: http://ellamarie.blogg.se/
         
Maria
    

Hejsan! Jättekul att läsa hur ni har det och vad ni upplever. Själva är vi i kalla Stöten efter en lång dag i skidbackarna - snacka om kontraster :). Ha det gott och hälsa alla! /Kramar Maria, Ola & Julia


    
2009-02-23 @ 19:19:57          
         
jessica
    

ser dunderhärligt ut ;)


    
2009-02-23 @ 20:03:46           URL: http://jesscab.blogg.se/
         
hanna
    

lägger till dig nu då så kan du lägga till mig sen:)


    
2009-02-23 @ 22:06:10           URL: http://hpii.blogg.se/
         
Fanny
    

Åååååååååh vilka fina bilder!!! Det ser hur skönt ut som helst. Här är det som sagt typ 10 cm snö och det vill du verkligen inte tillbaka till.

Imorn ska det åkas skidor, för första gången i mitt liv, haha men annars inga planer alls. Vad har ni för kul planer inför imorn? Slappa i solen eller? avundsjuk



pussssssss!!


    
2009-02-23 @ 22:09:36           URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
         
Charlotte
    

sv: haha jo mysigt var det allt :)!



åh.. om du bara visste hur avundsjuk jag är på dig! Vill också vara i ett varmt land, det är hur mycket snö som helst här hemma ;'''(


    
2009-02-24 @ 02:15:17           URL: http://spellme.blogg.se/
         
Maria
    

Sv till Maria. Hej! Kul att du kollar bloggen. Fanny ar inne o lagger upp bilder varje dag sa lange vi har tillgang till internet. Ja, snacka om kontraster! Vi i 37 grader varmt o ni i kalla fjallen. Vi har verkligen haft tur att hitta ett sa fint hus o vi bor i ett omrade med lagom mkt turister. Stora kramar till er alla fran oss alla:)


    
2009-02-24 @ 16:19:24           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Annette Mårdberg
    

Hej Fanny!

Tycker att din blogg är superfin och att du är himla duktig på att orka skriva varje dag om vad som händer och sker. Fick veta om bloggen förra veckan så nu har jag varit inne några gånger och det är förstås extra kul att läsa om resan och se alla härliga bilder!

Nu ska jag halka hemåt på isiga vägar från jobbet :-)


    
2009-02-25 @ 15:08:21          
         
Fanny
    

Sv till Annette =)> Ah vad roligt att du kikade in pa bloggen! Jattekul! Hoppas att det ar bra med er alla! Det ar riktigt kul att skriva bloggen tycker jag! Det har mer eller mindre blivit som en dagbok, fast dar alla har mojlighet att se vad jag har skrivit! =)



Nu ar klockan ganska mycket har, snart 22.30, sa det ar bast att jag gor i ordning mig infor kvallen! Man bli sa otroligt trott av solen! Ha det sa bra!! Kramar! Familjen halsar =)


    
2009-02-25 @ 16:11:19           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Ann
    

Hej på er, vilken härlig blogg du har.

Jag kommer att bli beroende!

Här hemma är det ju kallt och ni har det så skönt, jäkligt fuskigt! Hoppas ni får en bra snorkling imorgon och smörj in er ordentligt eller ha på t-shirt, akta axlarna! Nu ska jag äta svenska pannkakor, lite sent men jag är hungrig efter lite träning. Kram från Ann & CO

Skriver mer imorgon!


    
2009-02-25 @ 21:57:51          
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: