Dag 5, Phuket zoo och shopping i Phuket town!

« 2009-02-27 / 17:07:24 kategori: Allmänt »
Hoppas att allt ar bra med er idag, fredag! I skrivande stund ar klockan drygt 23.00, sa hos er ar det eftermiddag nu! :)

Idag har vi varit pa en stor utflykt och hunnit med en massa saker! Trots en hel del akande med tuk-tuken och ett illaluktande och skrapigt Phuket (inget for er som ar radda for rattor), sa blev det en hel del bra shopping och en harlig dag! :)


Efter nagra timmars sol och bad i Nai Harn beach, lamnade vi bilen hemma och tog en tuk-tuk till Phukets zoo. ( Till och med pappa tycker att trafiken ar lite val hektisk i de storre staderna i Thailand. Svart att forsta trafikreglerna har " Om det nu finns nagra:)"


Vi borjade utflykten med en svang till Phukets zoo dar vi systrar blev fotade med varldens sotaste orangutang, Milo :). Leia var till en borjan lite radd, men efter ett tag tyckte hon att Milo var jattesnall! :) 


Jag och Melina fick ocksa bli fotade med Milo som har skulle vara en "cool grabb" ;) Det marktes att han gillade barn och manniskor over huvud taget! :) Haha, han hade en harlig och go mage ma jag saga!

Det blev inte bara krama med apan Milo, utan ocksa apshow, elefantshow och krokodilshow! Jag har aldrig varit med om nagot sa haftigt som krokodilshowen! ...Men jag maste saga att det var riktigt obehagligt ocksa! Jag tankte mest pa de stackars oskyddade krokodilskotarna som var med krokodilerna i vattnet!! Har far ni se lite bilder fran denna show ;)


Snacka om att utsatta sig i onodan! Thailandarna gor verkligen allt for sina turister :)


Det blev aven en kort "elefantridning" pa zoot, men pa Koh lanta ska vi pa en langre elefantrecking :)

Tillslut vagade sig aven Leia upp pa den stora elefanten! :)

Slutligen en bild pa oss syrror! :)

Nu ar det dags for min forsenade efterratt(banana pancake forstas!) Vi hors imorgon igen! Puss och kram fran oss! :)
         
Johannes o Isabelle
    

Hej Fanny,

Vi har tittat på alla fina bilder och mamma har läst för oss. Vi tycker att orangutangen Milo var roligast! Jag tycker om dig Fanny (säger Johannes) och jag älskar att bada (säger Isabelle).

Hälsa Leia och de andra också! Kram Johannes och Isabelle


    
2009-02-27 @ 18:19:15          
         
Anonym
    

Hej Fanny,

Vi har tittat på alla fina bilder och mamma har läst för oss. Vi tycker att orangutangen Milo var roligast! Jag tycker om dig Fanny (säger Johannes) och jag älskar att bada (säger Isabelle).

Hälsa Leia och de andra också! Kram Johannes och Isabelle


    
2009-02-27 @ 18:20:35          
         
Vendela
    

Gud vilken häftig orangutang! Haha! :P Han posar ju verkligen framför kameran!


    
2009-02-27 @ 18:22:20           URL: http://vadurarna.blogg.se/
         
Anonym
    

Hej Fanny,

Vi tycker att apan Milo var roligast! Har tittat på alla fina bilder medan mamma har läst för oss.

Vi vill också åka o sola och bada. Jag tycker om dig Fanny (säger Johannes) och jag älskar att bada (säger Isabelle).

Hälsa Leia och de andra från Johannes o Isabelle


    
2009-02-27 @ 18:24:42          
         
Fanny
    

Svar till Johannes och Isabelle > Hejsan pa er! Vad roligt att ni fick titta pa lite bilder harifran! Leia halsar att Milo var jattesnall och pussade nagra andra pa kinden, men jag vagade inte riktigt! Jag fick ocksa rida pa en stor elefant! Det var riktigt laskigt for han var sa stor! Vi ses nar vi ar hemma igen! Kramar fran Leia och familjen :)


    
2009-02-27 @ 18:28:45           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Fanny
    

ja jag vill också lära mig mer. skulle vara jätte kul! :D

ahaa, åfan. det måste göra riktigt ont ju :/ dina bilder är jätte fina. men är apan tam eller vadå? haha



ja jag vet, jag älskar den! ja det gör du, klockan fyra på natten skrev du :p men hoppas verkligen du har det super. pusspuss!


    
2009-02-27 @ 19:08:36           URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
         
Marilyn
    

Japp jag har varigt i Thailand,

besökte då Bangkok och Koh Chang sedan drog vi vidare till Kambodja men det är ju ett helt annat land :)

Vill tillbaka till Thailand, så underbart fint.

Ha det bra och sov gott!

kram


    
2009-02-27 @ 19:33:49           URL: http://melss.blogg.se/
         
hanna
    

omg en elefant! älskar dom:( dom e sötast:), idag har ja variti skolan sen i stan och shoppat:D vad ja köpte kan ja lägga in bilder på imorn kan nt just nu:)


    
2009-02-27 @ 20:29:16           URL: http://hpii.blogg.se/
         
Ann
    

Vad ni hinner med mycket i värmen, bra jobbat!

Ja det är nog bäst att lämna bilen hemma ibland, bilkörningen är verkligen inget att leka med i Thailand. Klockan slog precis 00.00 och jag ska gå och knyta mig. Imorgon är det sista melodifestivalkvällen, det får vi inte missa.



Kram från oss alla!


    
2009-02-28 @ 00:04:03          
         
Fanny
    

sv Ann> Haha,ja vi forsoker att hinna med en hel del har i Phuket innan vi ger oss ivag till smaoarna som om tre dagar! :) Vad kul med melodifestivalen! Vi far nog ta och titta pa delfinalen pa SVT.se! :) Ha det sa bra och halsa familjen! Kramar fran oss!


    
2009-02-28 @ 04:18:01           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
michelle
    

Hejsan där i värmen !

Hur har ni det ? :)

vi har det bra. lite sol skiner upp ibland men inte så mycket . just nu skiner solen. Jag tycker orangutangen Milo var helt underbar han posar ju :P

haha . Ha det så himmla bra och hälsa allihopa !

Massor med kramar Michelle <3333


    
2009-02-28 @ 09:48:08          
         
hanna
    

haa nej:( men har sett dom i verkligheten iaf:) men de e en sak ja ska göra innan ja dör :D


    
2009-02-28 @ 11:18:06           URL: http://hpii.blogg.se/
         
Fanny
    

Sv till MIchelle > Hejsan! Jo tack, vi har det riktigt harligt i varmen, men idag har det varit lite molnigt/soligt men fortfarande jattevarmt! Snart ar klockan sju pa kvallen, sa vi ska snart ta och ata pa nagon restaurang :) Idag har vi bara solat, badat och tagit det lugnt faktiskt! Tagit dan som den har kommit! :)



Haha, jo Milo var riktigt skon! Tack sa mycket, detsamma och halsa familjen! Kramar :)


    
2009-02-28 @ 13:00:10           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Lisen
    

Va härligt det ser ut!


    
2009-02-28 @ 14:10:39           URL: http://lisensvensson.blogg.se/
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: