Dag 4, Snorkling och fard med longtailboat till Coral Island

« 2009-02-26 / 13:05:18 kategori: Allmänt »
Kul att sa manga slakt och vanner hittade hit tillslut! :) Horde att snon har borjat smalta! Just nu borjar denna dag lida mot sitt slut och jag tankte beratta om den efterlangtade snorklingen som vi var pa idag! :)
 
UTFLYKT TILL CORAL ISLAND!


Har kommer var longtailboat inkorandes till land for att hamta upp oss. Vi tog baten fran Ravai som ligger nagra kilometer fran vart hus. Man hyr en longtail en hel dag som kor runt vart man onskar. Vi valde on Coral Island =). Farden dit var en aning vagig men det blev vindstilla efter nagon timme sedan vi kommit fram , phuu:) Tur att Leia hade sin flytvast for har har de inga smavastar att lana ut!

Val framme pa on, fick vi syn pa nagra stora varaner som smog runt bakom en restaurang. Restaurangagarna passade pa att mata dem under tiden vi var dar sa att vi skulle se dem pa nara hall innan de smog tillbaka in i buskarna! De paminde mig om krokodiler som inte direkt ar nagon favorit! Men kul att ha sett dem i alla fall! :)

Har ar den storsta besten av dem alla!! :) Varanen var lika stor som en fullvuxen manniska!


Klart och fint vatten, men kanske inte idealiskt for snorkling da det var sa grunt. Leia tyckte att det var skont att det inte var sa vagigt! Lagom mycket folk ocksa! Pa on bodde det inga manniskor och det fanns inga hotell, utan turister aker ut pa dagsutflykter :)

SNORKLING!
Nar vi hade badat och solat i nagra timmar, bad vi var "longtailskapten" att ta med oss ut pa lite bra snorkling! Det var riktigt harligt att antligen fa uppleva det, men det var nog inte riktigt min och mammas grej! Vi var mest radda for de stora sjoborrarna som fanns i de stora korallreven som mamma for ovrigt holl pa att riva upp benen pa :) Jag forstod mig inte pa andningstekniken och svalde mest bara saltvatten! USCH! :) Pappa tycker nog ibland att det ar jobbigt med "bara karringa och en massa gnall" :)
Jag var inte sa smidig med mina simfotter, sa var kapten fick hjalpa mig upp pa baten igen innan jag valte ut allas vaskor! Jag for nog inse att jag inte har nagon dykarkarriar att vanta! :)


Melina daremot alskade att snorkla! :)


Pa batturen tillbaka till stranden, kande vi alla oss solmatta! Som ni sakert vet, tar ju solen mycket mer pa havet! :) Nu ar klockan sju pa kvallen och vi ska gora oss iordning for restaurangen! Idag blir det en restaurang som ligger precis intill oss! Hittills har det blivit "banana pancake" till efterratt vareviga kvall da vi gar forbi pannkakskillen varje kvall, men ikvall kanske vi ska bryta trenden och prova nagot nytt! :)

Hoppas att  ni far en fin dag var ni an befinner er sa hors vi imorgon igen samma tid! :) Manga kramar fran oss i varmen! <3
         
fanny
    

SVAR TILL ANN > Hej Ann! :) Vad roligt att du skrev till oss! Jag tankte att jag skulle skriva tillbaka pa detta inlagg, sa att du lattare skulle se det! Mamma halsar sa mycket och resten av familjen, men hon skriver till din hotmail en annan dag! :) Har har vi det skont och sol hela dagarna! Vi har mest varit ute och badat, men imorgon ska vi nog in till Phuket town och antligen fa shoppa lite! =) Hoppas att ni har det bra hemma i Sverige! Pannkakor ar ju alltid gott! Halsa till alla! Manga kramar fanny!


    
2009-02-26 @ 16:50:31           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Chacha
    

sv: så lite så :)! javisst är dom! Tack så mycket :)

kramkram!


    
2009-02-26 @ 17:09:00           URL: http://spellme.blogg.se/
         
jessica
    

härligt det ser ut :)


    
2009-02-26 @ 17:59:08           URL: http://jesscab.blogg.se/
         
Fanny
    

Ja precis! och du är en av mina favoriter ;D

nää, alltså jag var bara i romme en dag. nu är jag hemma igen, hihi :)



nä men vad tråkigt :/ men det blir juoftast så när man är ovan vid solen, och sen kommer det som en chock när man åker utomlands.

nja, nu är det inte så värst bra, har huvudvärk som jag blir tokig på men annars rullar det på som vanligt! hur är det med dig? :D

PUssis <3


    
2009-02-26 @ 18:15:44           URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
         
michelle
    

Härligt det ser ut att vara , nu kom jag precis hem från ÅRE och har ont i kroppen efter 5 HELA DAGAR MED BAAARA skidåkning,Men jag mår bra,

ni får ha det himmla bra så ses vi



P.S kommer följa varenda dag med edin "resedagbok"

Ha det bra <3


    
2009-02-26 @ 18:17:31          
         
Vendela
    

Joo, jag var i Thailand för några år sedan :) Har längtat tillbaka så mycket efter det!


    
2009-02-26 @ 18:27:07           URL: http://vadurarna.blogg.se/
         
Ann
    

Mmmm snorkling, inte heller min bästa gren. Ligger nog i släkten.

Skönt att det är fredag imorgon.

Krama alla!

Moster Ann


    
2009-02-26 @ 20:27:46          
         
hanna
    

haha tack:) jag ääälskar rosa!:D


    
2009-02-26 @ 22:00:18           URL: http://hpii.blogg.se/
         
hanna
    

myysiigt!!!


    
2009-02-26 @ 22:54:55           URL: http://hpii.blogg.se/
         
johanna
    

hej hej

söt blogg du har :)





Börja gärna prenumerera med Bloglovin på min om du gillar den. Ha en fortsatt trevlig kväll:)



pussar


    
2009-02-26 @ 23:27:21           URL: http://modins.blogg.se/
         
Fanny
    

SV, Michelle> Jaha vad roligt med ARE! Hur var det att traffa sysslingarna da? :) Nu ska vi ata frukost och sedan blir det en svang ner till stranden! Ha det sa bra! Kram kram!


    
2009-02-27 @ 03:34:40           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Fanny
    

Sv till moster Ann :) > Haha, ja det maste ju vara sa! Melina har ju troligen arvt pappas gener nar det galler dykning och snorkling :P .. Men inte jag! ..Ja, harligt med fredag! Ha en riktigt bra dag och halsa familjen fran oss! Kramar :)


    
2009-02-27 @ 03:49:54           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
Sophie
    

Det ser verkligen jättemysigt ut! :)


    
2009-02-27 @ 03:54:01           URL: http://krystaldream.blogg.se/
         
Vendela
    

Jag var också där när jag var fem, men konstigt nog så kommer jag ihåg riktigt mycket ändå! Det är typ det enda jag har kvar i minnena från den åldern :P


    
2009-02-27 @ 10:21:03           URL: http://vadurarna.blogg.se/
         
Frida
    

mjo, iofs, det låter ju ganska logiskt. ^^



och sådana ödlor är skitcoola. :D


    
2009-02-27 @ 14:25:22           URL: http://heyfrida.blogg.se/
         
michelle
    

Jo gud det var helt fantastiskt att åka och träffa dom .

Camilla är ju så himmla GO . hon har en jätte fin affär med sina roliga och vackra tomtar.

Hoppas ni har det bra .

kram kusin <3333


    
2009-02-27 @ 15:09:24          
         
michelle
    

förresten vilka läskiga ödlor på bilden UUUUH

ahhaha .

kram kram <3333


    
2009-02-27 @ 15:10:02          
         
Fanny
    

sv, Michelle > Jaha okej, kul! ja, odlarna var riktigt laskiga, haha! Tur att de var skygga av sig, sa att de inte gick till en!! :) Nu ska jag snart lagga mig, klockan ar ju snart 00.30 :) Vi har det jattehartligt, ha det sa bra du med!


    
2009-02-27 @ 18:14:46           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: