Dag 8, elefanttrecking och en massa shopping i Patong!

« 2009-03-02 / 16:04:38 kategori: Allmänt »
Hoppas att ni alla har haft en bra start i veckan pa jobbet/skolan idag! :) Mitt i allt packande tankte jag skriva ett inlagg om hur var sista dag i Phuket har varit! Imorgon aker vi namligen till Phi Phi Island och lamnar varat kara hus har i Nai Harn, Phuket! Men det ska bli riktigt kul att fa gora lite utflykter och se paradisstrander, som Maya beach dar filmen "The beach" ar inspelad! Jag har aven hort att Phi Phi Island ar en riktig partyo da manga unga bagpackers aker dit! :)

Nog om det, har kommer lite bilder fran elefanttreckingen som vi var pa idag! :)


Farden var en timme lang och vi trodde att vi skulle halla till pa skogsvagarna, men nar vi fick se de branta bergen som gick upp till en utkiksplats darifran man sag ut anda till Phi Phi Island, fick vi en rejal chock! Hur skulle detta ga till med oss isittande i en vinglig korg uppe pa de tva tons tunga elefanterna?!


Ja, som ni ser sa var varken mamma eller pappa speciellt kaxiga pa elefanten Pinky! Den 44-ariga elefanten var helt galen da den bara ville ata under hela turen! Lilla Leia var nog den som var minst radd, haha! Elefantskotarna bara log at dem och sa skrattande pa deras bristfalliga engelska (Oh my god, are you scared?!:)


Jag och Melina satt lite sakrare pa var elefant da var korg inte var lika vinglig som de andras! Men anda var det en aning pirrigt till en borjan nar elefanten gick upp for de branta backarna maste jag saga! :)


Utsikten fran toppen av berget var riktigt haftig! :)


Det var en harlig kansla att sitta pa elefantens huvud och kanna de enorma flaxande oronen vifta mot benen! :)


Slutligen efter elefantturen, fick Leia antligen mata elefanten Pinky(de brukar ju vanligtvis vara bananer man matar dem med, men i det har fallet blev det uppskuren ananas som verkade avnjutas lika mycket som bananer! :)

Shoppingen i Patong!
Vi borjade morgonen med att aka in till Patong beach en snabbis for att shoppa det sista i Phuket innan vi gav oss ivag till elefanttreckingen. Efter en vecka i Phuket, har vi blivit riktigt bra pa att pruta! Och vilken skillnad pa shopping det var i Patong jamfort med Phuket town! Vi fick hora av var tuk-tuk forare att det mest ar lokalbefolkningen som handlar i Phuket da det ganska utspritt mellan butikerna och svart for turister att hitta ratt! Vi shoppade en hel del och gjorde stora FYND!

Bade jag, mamma och pappa kopte tva riktigt snygga handmalade tavlor i ett stort konstgalleri! Vi blev riktigt imponerade av konstnarernas verk! Det var tre konstnarer som satt och malade nar vi var dar!

Har ser ni min nyinkopta tavla som plockas ned fran vaggen och tjejen med rastaflator ar konstnaren sjalv! :) Den kommer nog att pryda min vagg bra ovanfor sangen i mitt nya rum i Nykoping :)

Medan vi alla shoppade loss, lekte Leia barnvakt under tiden! :) Vi har markt att butiksinnehavarna ofta har sina smabarn med pa jobbet!


Har ar mina shoppingfynd! Det blev mest klader! :)


Men tva snygga bikini handlade jag ocksa! :)

Idag blev det ett lite langre inlagg, men det beror pa att jag kanske inte kommer att ha mojlighet att skriva i resedagboken varje dag da vi kommer att befinna oss pa oarna, men nagot inlagg kommer det sakert bli lite da och da! Hoppas att ni far en fortsatt superbra mandag! Nu ska vi nog aterga till kortspelet innan vi lagger oss! Vi hors sa snart som mojligt och skriv garna en kommentar! KRAMISAR! :)
         
Mizie
    

Jag dör så härligt det ser ut!

Jag har själv varit i Thailand två gånger, men min familj är inte en "äventyrsfamilj" (utom jag då, som älskar äventyr av alla slag). Så för oss blev det mest strand och shopping...

Ser så sjukt härligt ut med elefanterna, det är någonting jag verkligen hade velat göra (jag har dock ridit på en elefant en gång, på kolmården...)



Hoppas du får en grym tid i Thailand!


    
2009-03-02 @ 16:11:49           URL: http://mizie.blogg.se/
         
Fanny
    

Haha, nej du ska verkligen INTE klaga! :o Jag är hellre bränd än frusen av detta väder. Fyfan asså. Jag hatar verkligen vintern!!! :(



Vad roligt. Jag hade nog också tyckt att det varit djurplågeri men om den mådde bra och så då är det ju bra för den, hihi :)



Jag har inte varit inne mycket nu i helgen så jag har inte hunnit läsa din blogg, men jag läste nyss och du verkar ju ha haft jätte kul. Många fina bilder också :)



PUSS!<3


    
2009-03-02 @ 16:49:32           URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
         
Fanny
    

Ja båda dom är kvar! Jag hejar också på dom, men också på han Magnus! Han som är så stark! :D Dom är bäst!



Haha, ja. Bra start fick jag men kul var det inte... :(



PUSS!


    
2009-03-02 @ 17:38:16           URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
         
hanna
    

vill också rida på elefant:/ hade du kul idag:D


    
2009-03-02 @ 17:42:25           URL: http://hpii.blogg.se/
         
hanna
    

ja de e en dalmatiner:) hon är nästan två år gammal nu:) min lilla ögonsten!


    
2009-03-02 @ 17:43:26           URL: http://hpii.blogg.se/
         
Frida
    

åh, popkonst på väggen. (:

hur länge har du varit i thailand, och hur länge ska du vara där?


    
2009-03-02 @ 19:52:28           URL: http://heyfrida.blogg.se/
         
Ann
    

Härligt med lite shopping, min tarm börja röra sig.

Det får bli en kortisresa till Bangkok i vår/sommar helt klart. Hittar Leia något?

Nu är det dags att väcka Fabbe!

Kultisdag väntar här hemma...



Kram

ann


    
2009-03-03 @ 07:09:35          
         
Mizie
    

Vi var bara där i en vecka åt gången (väldigt lite för att resa så långt) så vi höll oss mest till samma ställe och reste inte runt så mycket. Men vi gjorde en utflykt till Phi Phi öarna, jag lovar dig, det är helt underbart. Vattnet är helt turkost och allting är supermysigt!

Jag ska kämpa på i skolan... men känns som jag bara tänker på att jag vill ha sol och värme just nu =)


    
2009-03-03 @ 07:19:18           URL: http://mizie.blogg.se/
         
Fanny
    

ja det är fortfarande snö här. faktiskt ganska mycket. det snöade igår igen! :( det försvinner fan aldrig...



VAA?! uuusch vad äckligt!!! men alla har ju sin traditioner iofs men fan vad snusk :p haha



ja det var carljan som åkte ut sist, men det var lika bra för han var inte alls bra. han är bara charmig liksom...



åh fan vad härligt. det låter helt underbart!!!

ha det så bra, pussspuss!


    
2009-03-03 @ 12:06:30           URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
         
hanna
    

jo det är bra med mig:D hade bara en lektion i skolan idag så jag slutade kvart över tio hehe:D så nu ska jag ägna hela dagen åt att plugga :/


    
2009-03-03 @ 12:38:41           URL: http://hpii.blogg.se/
         
Rebecka
    

Åh, vad härligt ni har det. Längtar såå till värmen, här i Sthlm är det slask. Du ser ut att ha fyndat en del. Det finns verkligen mycket kläder och väskor och sånt där nere va? Man blir allt shoppingsugen :P



Kram hälsa de andra.


    
2009-03-03 @ 16:28:26           URL: http://rebeckamusic.blogg.se/
         
Vendela
    


    
2009-03-03 @ 19:34:29          
         
Vendela
    

Åh! Ni verkar ha det så härligt! Hur länge ska ni vara kvar?



Det förra inlägget var förresten från mig .. Råkade skicka innan jag hade skrivit något. Hehe :P


    
2009-03-03 @ 19:36:19           URL: http://vadurarna.blogg.se/
         
Frida
    

åh, jag är så avundsjuk på dig. de enda länderna jag har varit i är england och danmark. x) fast iofs så är england mitt favoritland, så jag ska inte klaga. :)


    
2009-03-03 @ 19:57:30           URL: http://heyfrida.blogg.se/
         
Anonym
    

Sv ANN :) Haha, ja viar ju valdigt lika dar nar det galler shopping, haha! :) Ja, Bankok ar nagot som jag langtar till som vi tyvarr missar! :)Ha det sa bra och halsa Fabbe! En uppdatering kommr nog imorgon! :) KRAMAR fran oss!


    
2009-03-04 @ 13:16:55          
         
Elina
    

Vad roligt det ser ut och vad fina kläder du har köpt! :) Saknar dig jättemkt! <3


    
2009-03-05 @ 16:42:41           URL: http://werneborg.blogg.se/
         
Matilda
    

Det ser väldigt härligt ut!

Ska själv till thailand snart och tänkte införsakffa mej lite väskor och bikinis... det ser ut att finnas mycket sånt. är det överallt till vilket ställe man än åker, eller har du något tips på bra shoppins?

hoppas du har det grymt bra!


    
2009-03-07 @ 00:20:28           URL: http://helahistorien.blogg.se/
         
Jessica, Jocke, Rune och Alice
    

Heej Fanny och hela familjen!! Nu har jag också äntligen hittat hit till din blogg. (Det var Maria som tipsade innan ni åkte ;-) Guu' vad mysigt ni har det! Huset och poolen ser otroligt härliga ut! Vi är gröööna av avundsjuka och man längtar verkligen dit när man ser alla era fina bilder! Vad duktig du är på att skriva, Fanny!! Sköt om er så mycket, njut av alla underbara fruktdrinkar och hoppas ni får det toppen bland öarna! Puss och Kram till er alla fem! (Rune hälsar: Vad modig Leia är som sitter på den där'a stooOOOra elefanten ;-)


    
2009-03-07 @ 23:31:38          
         
Michelle
    

Vad roligt ni värkar ha :)

jag har ju oxå varit i thailand och ridit på elefanter ! tyckte ni det var kul :)?

vår bajsade i vattnet och kissade . haha ,

ha en det underbart . och bli inte brända hah. massor med kramar Michelle och Celine :)


    
2009-03-08 @ 09:28:40          
         
Caroline
    

men ni har det jätte bra ju.

jag älskar elefanter :P <33333333333333333333333333

Vad ni har det kul

kramar Caroline


    
2009-03-08 @ 17:33:59          
         
Anonym
    

Fasiken vad häligt. Vill också utomlands :(


    
2009-03-11 @ 21:21:43           URL: http://inomnetempus.blogg.se/
         
madeleine
    

vilka härliga bikini du köpt :)

hoppas du har roligt på resan.

kram


    
2009-03-15 @ 15:30:14           URL: http://iwontlookback.blogg.se/
         
madeleine
    

SV: härligt härligt!

jag hoppas du hade det bra på resan och inte var allt för trött när du kom hem imorse ;)

du får ta och lägga upp en bild den senast inköpta bikinin så snart dom möjligt, och även bilder på resten av din semester :) hoppas du haft det bra!



kramkram


    
2009-03-16 @ 13:56:58           URL: http://iwontlookback.blogg.se/
         
Mahlin
    

Åh vad avundsjuk jag är! Vill också åka tillbaka till Thailand :)


    
2009-03-16 @ 14:34:14           URL: http://mahlinmaria.blogg.se/
         
miztha
    

Vill du tjäna pengar på din blogg? Isåfall titta in i min blogg för mer information! :)



följa varandras bloggar via bloglovin? :)


    
2009-03-22 @ 17:19:13           URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: