"Låt den rätte komma in"- en besvikelse

« 2009-01-18 / 10:36:38 kategori: Allmänt »
God morgon! :) Hoppas att ni har sovit gott!  =0) 

Jag gick nyligen upp och kom på att jag hade några saker att göra så här dags på morgonen..Jag måste nämligen till solna Centrum! På eftermiddagen idag blir det en familjemiddag hemma hos min moster, kusiner samt hennes man. De har varit i Lao och i Thailand, så det blir roligt att få höra hur det har varit och kanske få se foton på deras semesterupplevelse! Som jag har hört, har de upplevt ett och annat! :) Spännande! :D

För mig och syrran, blev det "låt den rätte komma in" igårkväll, och vi blev djupt besvikna! Två vampyrfilmer, twilight och denna svenska regiserade film, går inte ens att jämföra med varandra. Både jag och Melina(syrran) gillar spännande filmer, som vi trodde att denna skulle vara, men var den istället obehaglig! Varken jag eller hon ville se klart den sista halvtimmen då det blev för mycket våld i filmen och mobbning! Är inte det typiskt svenska filmer?? Måste man alltid gå i överstyr? Jag blir bara påmind om den hemska filmen, "Ondskan" när jag såg "låt den rätte komma in", haha..Sedan efter många motgångar, såg vi klart på filmen och fick inte ens se ett bra slut, utan ett allmänt konstigt slut!! Brukar inte oftast svenska filmer ha konstiga slut?? ^^  PS! Alla svenska filmer är inte så, men många!! ;)

Nu är det frukost-time som gäller för mig, ha en riktigt skön söndag!!

Kramar,
Fanny
         
Anonym
    

Men att filmen är obehaglig har ju ganska mycket med boken att göra. Hade du läst den hade du nog kunnat föreställa dig filmen mer. För boken är väldigt läskig och obehaglig och då filmen är baserad på boken är det inte så konstigt att filmen också är det. Så, dte är anledning, och inte att den är regiserad i Sverige. :-)


    
2009-01-19 @ 15:34:23          
         
fanny
    

SV; Jaha okej, jag kanske skulle ha läst boken först ändå! =0) Men den var inte jättedålig, absolut inte! Men enligt mig var det lite för mycket våld i filmen, men man kanske ska ge den en andrachans?! ;D


    
2009-01-25 @ 12:54:43           URL: http://mariafanny.blogg.se/
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: