En ny dag

« 2009-01-22 / 17:19:41 kategori: Allmänt »


Igår var duktiga jag med familjen och tog den "läskiga" sprutan mot sjukdomarna i Thailand och den var faktiskt inte lika obehaglig som jag hade trott, trots att jag spände mig i armen och fick en himlans värk hela natten dagen efter! Jag hetsade som vanligt upp mig själv hela vägen dit vi skulle, men upptäckte sedan att den inte var lika farlig som jag hade förväntat mig! Jag som trodde att det skulle vara en stor tjock spruta!! ..Vilket det inte var! :)

PS! Något jag inte kommer att glömma som mamma sa till mig,  var: Fanny, det finns värre saker! :) ..Då blev det plötsligt inte lika JÄTTEfarligt längre. Tänk på det ni också ibland, jag lovar, det hjälper!

Det här med sprutskräck är nog tyvärr något jag får leva med resten av mitt liv då det har suttit i så länge jag kan minnas! Det är bara så, allt som har med stora otäcka nålar att göra, hoppar jag gärna över! Jag fick faktiskt höra av sjuksköterskan som vi var hos igår, att hon också var rädd för sprutor!!! Det kanske är så att spruträdda ska arbeta inom vården ändå!? Så, varför inte satsa på det Fanny? :D Men vi alla (hoppas jag) har väl något vi inte gillar eller avskyr? ;) Så nu är det bara att pusta ut och börja räkna ner dagarna till resan börjar närma sig så att jag har något roligt att se fram emot  :D

Jag har en stund försökt att lägga ner lite tid på läxläsningen, men det har inte gått någon vidare jättebra då jag har gjort "lite annat" under tiden ! Det är alltid så för mig, jag kommer alltid på en massa andra saker när jag försöker att fokusera mig på skolan! Fy Fanny! ;) Hur ser din kväll ut? Blir det lite plugg för dig med? :) Tänk, imorgon är det Fredag! Yes, vad sköönt!

Nej, fy vad trött och vimsig jag blir av att sitta framför datorn nu, det får istället bli en mysig filmkväll med familjen, hej så länge! :)
Kram kram,
         
    
    Namn:
Kom ihåg mig?

    E-postadress:


    Bloggadress:


    Kommentar: